close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    mehregan

    بازدید : 88
    چهارشنبه 9 فروردين 1402 زمان : 16:18

    یکی از مهم ترین و پرکاربردترین تجهیزات در سیستم های برق و برق صنعتی کنتاکتور می باشد. از این تجهیزات برای قطع و وصل مدارهای برق از راه دور با تحریک سیم پیچ داخل کنتاکتور با ولتاژ AC یا DC استفاده می شود. در ضمن این تجهیزات یکی از اجزای ضروری تابلو توزیع می باشد و به آن کلید الکترومغناطیسی (کنتاکت الکترومغناطیسی) نیز می گویند. در اینجا می خواهیم بدانیم و چگونه از این تجهیزات استفاده کنیم. برای خرید کنتاکتور به سایت سگال نیرو مراجعه کنید.
    کنتاکتور الکتریکی نوعی کلید الکترومغناطیسی است که برای قطع و وصل مدار از طریق یک سیم پیچ مغناطیسی استفاده می شود. یعنی با برق دهی یا اتصال این سیم پیچ یا سیم پیچ مغناطیسی کنتاکتور وصل شده و مدار سه فاز یا تک فاز را وصل می کند و برعکس با قطع ولتاژ سیم پیچ، کنتاکتور قطع می شود. این مزیت امکان قطع و وصل مدار را از راه دور و از هر نقطه ای ممکن می سازد. طبق این تعریف کنتاکتور در آمپر بالا با استفاده از عملکردی مشابه عملکرد رله استفاده می شود. همچنین می توان نتیجه گرفت که به دلیل استفاده از آمپر بالا، سرعت قطع و وصل کنتاکت های آن کمتر از رله است.

    برای خرید عمده کلید برق روی لینک کلیک کنید
    https://segalniro.com/post-detail/83/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D9%85%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%B2-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%AE%D9%81%DB%8C%D9%81-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87


    انواع کنتاکتور
    در مورد انواع کنتاکتورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    کنتاکتور تک فاز
    کنتاکتور سه فاز
    روی هر کنتاکتور یک یا دو کنتاکت کنترل باز و بسته وجود دارد که می توان از آنها در مسیر کنترل و ساخت قطعات کنترل مدار استفاده کرد. کنتاکتورها برای رنج جریان های مختلف و در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شوند. 9 تا 800 آمپر را می توان از پرکاربردترین آمپرهای کنتاکتورها نام برد. همچنین ولتاژ سیم پیچ کنتاکتورها قابل تغییر بوده و در ولتاژهای 24، 48، 110، 220 و 380 ولت متناوب و مستقیم ساخته می شود. سیم پیچ کنتاکتورها در صورت خرابی قابل تعویض است و همچنین می توان از سیم پیچ مناسب برای استفاده در ولتاژهای مختلف مورد نظر استفاده کرد. تفاوت کنتاکتور و کلید برق در این است که کنتاکتورها توسط یک سیم پیچ یا یک سیم پیچ مغناطیسی روشن و خاموش می شوند. این اتفاق می افتد، این سیم پیچ مغناطیسی انرژی الکتریکی را به انرژی مغناطیسی تبدیل می کند و وقتی برق خاموش و روشن می شود، این میدان مغناطیسی نیز خاموش و روشن می شود و باعث خاموش و روشن شدن کنتاکتور مکانیکی می شود. کویل های کنتاکتور قابل تعویض هستند.

    کنتاکتورهای تا 25 آمپر دارای یک کنتاکت کمکی باز یا بسته و کنتاکتورهای 32 آمپر بالا دارای دو کنتاکت کمکی باز و دو کنتاکت بسته می باشند. هنگامی که سیم پیچ کنتاکتور بدون برق باشد، تیغه باز به عنوان یک کلید باز و تیغه بسته به عنوان یک کلید بسته عمل می کند. به محض روشن شدن سیم پیچ، تیغه باز بسته می شود و تیغه بسته برمی گردد. کنتاکت های کمکی در کنتاکتور در قسمت های مختلف مدار فرمان استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای مهم کنتاکت های کمکی ایجاد یک مدار خود نگهدارنده کنتاکتور است که پس از روشن شدن سیم پیچ، کنتاکتور توسط تیغه باز خود نگهدارنده می شود و اگر یک تیغه شرطی در مسیر مدار وجود داشته باشد، سیم پیچ می تواند -کنتاکتور را انرژی دهید.

    کنتاکتور چگونه کار می کند
    برخلاف رله ها، کنتاکتورهای الکتریکی توان و ظرفیت انتقال جریان بالاتری دارند و برای ظرفیت حمل جریان بالاتر طراحی شده اند. رله ها ظرفیت حمل جریان پایینی دارند و به همین دلیل عمدتاً در مدارهای کنترلی استفاده می شوند. اما کنتاکتورها به دلیل قابلیت حمل جریان زیاد، بیشتر در مدارهای برق مورد استفاده قرار می گیرند. هنگامی که اختلاف پتانسیل به دو سر سیم پیچ کنتاکتور اعمال شود، سیم پیچ یا سیم پیچ به دلیل جریان جریان دارای میدان مغناطیسی می شود و مانند آهنربا قسمت متحرک هسته را جذب می کند. در ناحیه جذب کنتاکت هایی وجود دارد که با قطع و وصل شدن هسته قطع و وصل می شوند و به عنوان سوئیچ عمل می کنند. در داخل کنتاکتور برق دو فنر وجود دارد که وظیفه برگرداندن قسمت متحرک به حالت عادی در هنگام قطع سیم پیچ کنتاکتور را بر عهده دارند.

    بازرسی ساختمان و ظاهر کنتاکتورها
    روی ساختمان کنتاکتور یک پیچ وجود دارد که در قسمت ورودی با حروف R1، S1 و T1 و در قسمت خروجی یا پایین با حروف R2، S2 و T2 نمایش داده می شود و برای اتصال ورودی و خروجی استفاده می شود. سیم ها. همچنین یک کنتاکت باز و یک کنتاکت بسته در جلو یا کنار کنتاکتور برای استفاده در مدار کنترل وجود دارد. این قسمت به قسمت متحرک سیم پیچ متصل می شود و نشان می دهد که کنتاکتور برق وصل یا قطع شده است.
    مزایای استفاده از کنتاکتور به جای کلید
    امکان خروج و ورود چندین بار
    امکان کنترل مصرف کننده از راه دور و از چند مکان و برای طبقات مختل 9 ک
    اتوماسیون مدار کنترل با استفاده از کنتاکتورها
    عمر مکانیکی طولانی تر از بچه کلی (در کنتاکتور به دلیل عدم سایش عامل تماسی
    سرعت اتصال و قطع را با طراحی مدار کنترل مناسب افزایش دهید
    با استفاده از کنتاکتور، پس از روشن و وصل مجدد آن، می توانید در مواردی که خطرات اتصال با استفاده از کلید وجود دارد، نیاز به راه اندازی را ایجاد کنید.
    دستگاه های دارای کنتاکتور مناسب و قابل اطمینان تر و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند.
    می توان آن را به PLC متصل کرد.
    اجزای مختلف کنتاکتور
    تمام کنتاکتورها دارای سه قسمت اصلی تیغه (کنتاکت)، کویل (کویل یا رله) و قاب عایق (قاب) هستند و همراه با این عناصر دارای یک سری لوازم جانبی مانند کنتاکت های کمکی و ... هستند که در ادامه به تفصیل به بررسی هر کدام می پردازیم. .

    تیغه: تیغه های کنتاکتور به دو نوع قدرت و جهت تقسیم می شوند. پره های برق یا کنتاکت های اصلی که جریان بخش برق از آن ها عبور می کند و پره های فرمان یا کنتاکت های فرمان که برای قسمت فرمان استفاده می شود. کنتاکت های کنترلی به دو صورت روی بدنه کنتاکتور قرار می گیرند: معمولاً باز (NO) و معمولاً بسته (NC). این تیغه ها پس از هر بار تحریک سیم پیچ به حالت مخالف خود تغییر می کنند.
    سیم پیچ کنتاکتور: کویل یا کویل یک هسته مغناطیسی سیم پیچی است که با ایجاد نیروی مغناطیسی مورد نیاز برای اتصال فیزیکی تیغه های رسانا، وظیفه باز و بسته شدن کنتاکت ها را بر عهده دارد.
    جعبه عایق: عایق تماسی توسط مواد عایق مانند باکلیت و نایلون ساخته می شود. این عایق به عنوان یک عایق و همچنین یک قاب محافظ و نگهدارنده برای محافظت از کاربر در برابر برق گرفتگی و همچنین ایجاد محفظه ای برای محافظت از گرد و غبار، گریس، آب و گرد و غبار موجود در هوا عمل می کند.

    ویژگی های مهم قبل از خرید کلید و پریز
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 0

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 207
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 295
  • بازدید کننده امروز : 267
  • باردید دیروز : 745
  • بازدید کننده دیروز : 707
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1042
  • بازدید ماه : 7947
  • بازدید سال : 15725
  • بازدید کلی : 33855
  • کدهای اختصاصی