close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    mehregan

    بازدید : 376
    جمعه 8 ارديبهشت 1402 زمان : 21:12

    وکیل تهدید وکیلی است که در زمینه حقوق کیفری تخصص دارد. با استفاده از آخرین قوانین و اطلاعات مربوط به جرایم تهدید، می تواند به شما کمک کند از نقض حقوق خود جلوگیری کنید. حضور بهترین وکیل تهدید کیفری در پرونده های جرایم تهدید، راهگشای هم برای قربانی جرم و هم برای متهم خواهد بود.

    وکیل تهدید در تهران
    یکی از اعمال مجرمانه ای که امروزه با آن مواجه هستیم و در نظام حقوقی کار زیادی را به خود اختصاص داده است، جرم تهدید است. چه در فضای عمومی، چه در فضای خصوصی و چه در فضای مجازی می بینیم که چه تعداد از مردم مورد تهدید قرار می گیرند و حتی شما خواننده عزیز ممکن است قربانی جرم تهدید شده باشید و بخواهید بیشتر در مورد این جرم و شرایط آن بدانید. پیشنهاد می کنیم کمی وقت بگذارید و مقاله زیر را مطالعه کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال، وکیل تهدید موسسه حقوقی حرفه ای در خدمت شما خواهد بود.

    وکیل ملکی در تهران روی لینک کنید.
    https://moeidgroup.com/article-detail/66/%D9%88%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D9%85%D9%84%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86


    تهدید در واقع عملی است که شخصی انجام می دهد و شخص دیگری را برای رسیدن به هدفی می ترساند. تهدید در برخی موارد اهداف مالی دارد و به دنبال اخاذی از شماست و در این راستا ممکن است شما را به قتل یا ضرر شخصی، ناموسی یا مالی تهدید کند و یا اسرار خود یا نزدیکانتان را فاش کند. بهتر است قبل از کمک به تهدید برای رسیدن به هدف و همکاری با آن، با یک وکیل تهدید مشورت کنید.

    شرایط ارتکاب جرم تهدید
    Threat Crime مستلزم وجود 3 شرط برای تحقق است. این شرایط به شرح زیر است:

    فرد تهدید کننده می تواند تهدید خود را عملی کند.
    شخص مورد تهدید در شرایطی قرار دارد که امکان عمل تهدید را فراهم می کند
    تهدید باید ایجاد شرایط در آینده باشد.
    جرم تهدید در قانون مجازات اسلامی
    قانون مجازات اسلامی در دو ماده 668 و 669 قانون مجازات اسلامی به این جرم رسیدگی می کند.
    طبق ماده 668 قانون مجازات اسلامی: هر کس به اجبار یا اکراه یا تهدید یا با اکراه یا تهدید دیگری را به دادن سند یا سند یا امضا یا مهر مجبور کند یا سند یا سندی را که متعلق یا بوده از او بگیرد. به حبس از چهل و پنج روز تا یک سال و تا (74) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

    در ماده 669 قانون مجازات اسلامی آمده است: «هر کس دیگری را به قتل یا ضرر جانی، ناموسی یا مالی یا افشای اسرار خود یا بستگانش اعم از مطالبه وجه یا مطالبه منفعت تهدید کند. اگر ترک کند یا نکند. مرخصی به موجب این مصوبه به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا حبس از یک ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

    تهدید در فضای مجازی
    امروزه با پیشرفت علم و دانش و فناوری همه چیز دستخوش دگرگونی ها و دگرگونی هایی شده و به این ترتیب نحوه و روش جرایم نیز تغییر کرده است. یکی از مشکلاتی که ممکن است امروز شما خواننده گرامی با آن مواجه شوید بحث تهدیدات در فضاهای مجازی مانند واتس اپ، تلگرام، توییتر، اینستاگرام و اپلیکیشن های مشابه است. خوب است بدانید که تهدید هم در دنیای واقعی و هم در دنیای مجازی جرم محسوب می شود و برای قانونگذار فرقی نمی کند که این جرم در چه زمینه ای رخ می دهد. در این راستا وکیل تهدید می تواند با به روز رسانی اطلاعات حقوقی خود در زمینه های مختلف راه حل مناسب برای مقابله با این گونه تهدیدات را در اختیار شما قرار دهد.

    تهدید به انتشار عکس در فضای مجازی
    یکی از جرایمی که قربانیان آن بیشتر زنان هستند، جرم تهدید به انتشار عکس در فضای مجازی است. طبق ماده 744 قانون جرایم رایانه ای: هرکس به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی تصویر، صدا یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر کند یا عالماً در تغییر یا تحریف آن را منتشر کند. بنابراین به نحوی که موجب تضییع حیثیت وی شود به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5000000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو. و طبق ماده ذیل هر شخصی بدون رضایت خود از طریق رایانه شخصی یا خانوادگی یا سیستم های مخابراتی، صوت یا تصویر یا سایر اسرار را در اختیار دیگران قرار دهد، مگر در موارد قضایی به نحوی که موجب ضرر یا عادتاً موجب شود. حیثیت وی مخدوش شود به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. خانم ها پیشنهاد می شود حتی الامکان از ارسال عکس و فیلم در فضای مجازی خودداری کنند و در صورت برخورد با چنین تهدیداتی حتما از وکیل تهدیدات مشاوره بگیرند.

    پلیس فتا و تهدیدات در فضای مجازی
    پلیس فتا به عنوان نهادی که تحقیقات مقدماتی را در قالب ضابط دادگستری انجام می دهد، می تواند اطلاعات شخصی که حساب کاربری را در اختیار دارد، یعنی فرد تهدید کننده را در اختیار دادگاه قرار دهد. زیرا ممکن است شاکی در زمان طرح شکایت و طرح شکایت فرد تهدید کننده را نشناسد و یا اطلاعاتی از او داشته باشد. در صورتی که جرم تهدید در فضای مجازی رخ داده باشد، با شکایت متقاضی خصوصی از طریق دادسرا تحقیقات آغاز می شود. معمولاً وقتی جرمی در فضای مجازی صورت می گیرد، دادسرا و قاضی بازپرس دستور تحقیقات مقدماتی را به پلیس فتا صادر می کنند. اینجاست که حضور وکیل متخصص در جرم تهدید می تواند راهگشا باشد و حقوق موکل خود را حفظ کند زیرا با توجه به تجربه وکیل تهدید و تسلط وی به قوانین کیفری می تواند ایجاد کند. علم برای قاضی با ارائه دلیل برای اثبات ادعای کیفری و دادگاه محترم با عنایت به دلایل و مستندات ارائه شده توسط وکیل تهدید به اتخاذ تصمیم در تعیین مجازات می کند.

    ردیابی پیامک و تهدیدات تلفنی
    بهتر است بدانید متن پیامک دلیل بر لطف دادگاه نیست، اما به قاضی کمک می کند تا حقیقت را کشف کند، بنابراین می توانید بر اساس متن پیامک شکایت کنید.

    تهدیدات مبتنی بر ضبط صوتی تهدید
    صدای ضبط شده مدرک محسوب نمی شود و فقط به قاضی کمک می کند تا حقیقت را دریابد. اساساً صدا، عکس، تصویر و فیلم به دلیل امکان دستکاری در آنها دلیلی برای دادگاه محسوب نمی شود، اما در کنار سایر ادله می تواند در شکل گیری علم قاضی برای تخصیص یا عدم تخصیص استفاده شود. جنایت کمک خواهد کرد.

    پیشنهاد می شود مقاله جرم ضبط مخفیانه صدای افراد را ببینید.

    مرجع صالح برای رسیدگی به جرم تهدید
    دادسرای عمومی و انقلاب محل وقوع جرم صالح به رسیدگی به جرایم عمومی است. توصیه می شود برای طرح شکایت از جنایت تهدید به وکیل تهدید مراجعه کنید زیرا این جرم یک جرم تخصصی است و برای شکایت نیاز به تفکر و بررسی بیشتری دارد.

    دلایل لازم برای اثبات جرم تهدید
    طبق ماده 160 قانون مجازات اسلامی، ادله جرم عبارت است از اقرار، شهادت، سوگند و سوگند در مواردی که قانون و با علم قاضی پیش بینی می کند. ادله اثبات جرم تهدید، اقرار متهم، قید شهود و علم قاضی است.

    اعترافات متهم
    اقرار به این معناست که خود متهم به ارتکاب جرم اعتراف کرده و به آن اعتراف کند. برای اثبات جرم تهدید یک اقرار متهم کافی است.

    شهادت
    منظور از شهادت شاهد این است که شخص ثالثی غیر از اطرافیان، وقوع جرم را به قاضی اطلاع دهد. بر اساس ماده 199 قانون مجازات اسلامی دو شاهد مرد به جرم تهدید ملزم به شهادت هستند.

    وکیل امور بانکی در تهران
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 0

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 207
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 13
  • باردید دیروز : 441
  • بازدید کننده دیروز : 393
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1502
  • بازدید ماه : 8407
  • بازدید سال : 16185
  • بازدید کلی : 34315
  • کدهای اختصاصی